ترخيص كالا از گمرك ترخيص كالا از گمرك .

ترخيص كالا از گمرك

ترخيص و آمار واردات كالا

تحليل آمار واردات كالا به كشور در سال 95

تحليل آمار واردات كالا كشور سال 95 : واردات و صادرات يكي از پرطرفدارترين فعاليت هاي بازرگاني مي باشد كه از ديرباز تا به حال در جوامع گوناگون برقرار است. كشورها بر اساس منابع طبيعي، موقعيت جغرافيايي و سياسي، تكنولوژي، ثروت و نيروي كاري كه دارند در توليد محصولات مختلف داراي مزيت مطلق و نسبي هستند كه اين مزيت ها دليلي براي صادرات و واردات مي باشد.

مزيت مطلق در اقتصاد مطرح شده و زماني صورت مي گيرد كه توليد كالايي در داخل يك كشور گران تر از خريد آن كالا از كشورهاي ديگر شود و در نتيجه شركت هاي بازرگاني واردات و صادرات و بازرگانان اقدام به واردات كالا مي نمايند و در نتيجه كشور صادر كننده در توليد آن كالاي خاص مزيت مطلق خود را مطرح مي نمايد. مزيت نسبي نيز در علم اقتصاد مطرح بوده و بدين معنا است كه يك كشور در توليد يك كالايي بهترين توانايي را دارد و بنابراين در توليد آن محصول خاص كه مزيت نسبي دارد تخصص پيدا كرده و كشورهاي ديگر شروع به مبادله كالا با يكديگر كرده و كالاهايي را كه در توليد آن مزيت نسبي دارند را به كشورهايي كه در توليد آن كالا مزيت نسبي ندارند صادر مي نمايد.

تحليل آمار واردات كالا كشور سال 95

البته در تهيه گزارشات مربوط به تحليل آمار واردات كالا به كشور سال 95 روند واردات يا صادرات روندي پيچيده است و افراد حقيقي يا حقوقي كه قصد شروع فعاليت در اين زمينه را دارند بهتر است از متخصصين شركت خدمات بازرگاني ترخيص كارا مشاوره بازرگاني لازم را دريافت نمايند.

كشورها براي واردات كالا قوانين و مقررات صادرات و واردات خاصي را تدوين كرده و با توجه به آن قوانين بايد امور واردات صورت پذيرد. بازرگان براي وارد كردن كالا به كشور نيازمند دريافت مجوز مي باشد و در صورتي كه كالا، كالاي ممنوعه نباشد پس از تكميل مدارك و پرداخت هزينه هاي گمركي مي تواند به كمك ترخيص كار گمركي امور ترخيص از گمرك را انجام دهد و كالا را وارد كشور نمايد.

گزارشات تحليل آمار واردات كالا به كشور در سال 95

امروزه رقابت در عرصه واردات و صادرات بسيار سنگين و سخت شده است. كشورهايي مانند چين به دليل بهره مندي از نيروي كار ارزان كالاها را با قيمت پايين تري به بازار عرضه مي نمايند و بنابراين خريد از چين و واردات از چين داراي محبوبيت فراواني شده است ، بسياري از كشورها و شركت ها خريد از چين را مقرون به صرفه تر مي دانند. اين موضوع در ايران نيز صدق مي كند و بر اساس آمار ارائه شده از سوي گمرك جمهوري اسلامي مي توان گفت كه بيش ترين ميزان واردات كالا در پنج ماه نخست سال 1395 از كشور چين بوده است.

حجم واردات كالا به ايران در اين مدت زمان 5 ماه بيش از يك ميليارد و 316 ميليون تن با ارزش دلاري بيش از 16 ميليارد 709 ميليون دلار بوده است. اين حجم عظيم واردات در اين بازه زماني از كشورهاي گوناگوني صورت گرفته است كه 14 درصد (از لحاظ حجم واردات كالا ) آن فقط از چين بوده است به عبارت ديگر 174 ميليون تن كالا با ارزش دلاري بيش از 3 ميليارد و 860 ميليون دلار (24 درصد واردات كالا) واردات كالا به كشور از چين مي باشد.

بر اساس تحليل هاي آماري و اطلاعات به دست آمده از گمرك در رابطه با تحليل آمار واردات كالاي كشور در سال 95 مي توان گفت كه پس از سفارش از چين بيش ترين ميزان واردات كالا از لحاظ حجمي به اين صورت مي باشد كه 13 درصد واردات كالا از امارات متحده عربي، 8 درصد واردات كالا از برزيل، 7 درصد واردات كالا از هند، 7 درصد واردات كالا از سويس، 6 درصد واردات كالا از روسيه، 5 درصد واردات كالا از هلند، 5 درصد واردات كالا از آلمان، 5 درصد واردات كالا از تركيه و مابقي از ساير كشورها صورت گرفته است.

همچنين از لحاظ ارزش دلاري مي توان گفت كه بيش ترين ميزان خريد و واردات كالا پس از چين به ترتيب به اين صورت مي باشد كه 16 درصد خريد كالا از امارات عربي، 8 درصد خريدكالا از كره، 7 درصد خريد كالا از تركيه، 6 درصد خريد كالا از آلمان، 6 درصد بازرگاني و خريد كالا از هند، 4 درصد خريد كالا از روسيه و ما بقي از ساير كشور ها بوده است.

ترخيص و آمار واردات كالا

در گزارشات تحليل آمار واردات كالا به كشور در سال 95 نحوه واردات اين كالاها با يكديگر متفاوت بوده، شركت هاي بازرگاني واردات و صادرات پس از خريد كالا از كشورهاي مختلف با شركت هاي حمل و نقل قرار داد بسته و كالا را وارد گمرك هاي كشور مي نمايند. شركت خدمات بازرگاني ترخيص كارا با ارائه كليه خدمات بازرگاني و سفارش از چين و خريد از اين كشور را در كنار ارائه خدمات واردات از تركيه ، واردات از آلمان و واردات از ايتاليا را از طريق دفاتر و شعب خود در شانگهاي ، استانبول ، فرانكفورت ، هامبورگ و رم تسهيل مي نمايد.

كالاي وارد شده به گمرك بايد تشريفات گمركي را طي كرده تا بتواند در اختيار صاحب كالا قرار گيرد. واردات كالا و ترخيص كالا از گمرك يك فعاليت حرفه اي مي باشد كه شركت خدمات بازرگاني ترخيص كارا در آن به صورت حرفه اي تخصص داشته و از مرحله ي ثبت سفارش كالا در سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت ايران و دريافت مجوز ثبت سفارش بازرگاني از وزارت بازرگاني تا بوكينگ حمل و نقل بين المللي و فورواردري و امور گمركي مربوط انجام بازرسي در مبدا و دريافت معافيت هاي گمركي و نهايتا ترخيص و انتقال كالا به انبار خريدار يا شركت توليد كننده را در كم ترين زمان و با بهترين كيفيت انجام مي دهد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۱۸:۲۲ توسط:ترخيص كارا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :