ترخيص كالا از گمرك ترخيص كالا از گمرك .

ترخيص كالا از گمرك

ترخيص كالا از گمرك فرودگاه امام خميني

ترخيص كالا از گمرك فرودگاه امام خميني

براي واردات كالا به هر كشور راه هاي فراواني وجود دارد. در ايران كالاهاي وارداتي توسط شركت هاي حمل و نقل دريايي، هوايي و زميني وارد مرزهاي گمركي كشور مي شوند. زماني كه كالا به كشور وارد مي شود به گمرك رفته تا تشريفات گمركي توسط ترخيص كار جهت اخذ پروانه گمركي و برگه سبز گمركي با ترخيص كالا انجام مي شود. گمركات زيادي در استان هاي گوناگون وجود دارد. سه گمرك مستقر در تهران عبارت از گمرك فرودگاه امام خميني، گمرك غرب تهران و گمرك شهريار مي باشند. در ادامه در خصوص ترخيص كالا از گمرك فرودگاه امام خميني، ظرفيت هاي اين گمرك، آمار ميزان واردات كالا به آن بر اساس ارزش دلاري و حجم كالاي وارداتي مطالبي ارائه خواهد شد.

[caption id="attachment_542" align="alignnone" width="992"]ترخيص كالا از گمرك فرودگاه امام خميني ترخيص كالا از گمرك فرودگاه امام خميني[/caption]

گمرك فرودگاه بين المللي امام خميني

گمرك فرودگاه بين المللي امام خميني در سي كيلومتري جنوب تهران در جاده تهران-قم واقع شده است و گمرك شهريار نزديك به گمرك غرب در جاده قديم كرج در حال فعاليت مي باشد. زماني كه كالايي از طريق مرزهاي دريايي وارد كشور مي شود به بنادر گمركي رفته و مراحل ترخيص كالا در آن جا صورت مي گيرد. از جمله مهم ترين اين گمركات مي توان به گمرك بندرعباس (گمرك شهيد رجايي و گمرك شهيد باهنر)، گمرك بندر امام خميني ، گمرك بوشهر، گمرك خرمشهر، گمرك چابهار و گمرك گناوه اشاره كرد.
هنگامي كه شركت بازرگاني واردات و صادرات كالا را از طريق مرزهاي هوايي انجام دهد بايد از گمرك فرودگاه امام خميني در تهران اقدام به اين كار نموده و تشريفات گمركي جهت ترخيص كالا در آن جا صورت خواهد پذيرفت. لازم به ذكر است كه كالاهاي وارد شده از طريق مرز هوايي داراي شرايط خاص مي باشند. به عنوان مثال از لحاظ حجم و وزن زياد بزرگ نيستند، و  يا صاحب كالا در زمان كوتاهي نيازمند آن مي باشد. البته كالاهايي با حجم بالا نيز توسط خطوط هوايي جا به جا مي شوند اما هزينه هاي آن بسيار بيش تر از ساير راه هاي حمل و نقل مي باشد.

آشنايي با ترخيص كالا از گمرك فرودگاه امام خميني

همان گونه كه بيان شد گمرك فرودگاه امام خميني مختص به كالاهايي است كه از طريق مرز هوايي وارد تهران مي شوند اين گمرك بزرگ ترين و مهم ترين گمرك هوايي كشور مي باشد. گمرك امام خميني به اتوبان هاي ترانزيتي و شهر تهران بسيار نزديك بوده و به صورت 24 ساعته در حال فعاليت است و امور گمركي مانند واردات قطعي، واردات موقت، صادرات قطعي، خروج موقت، پست سريع، فريت و ترانزيت در آن صورت مي پذيرد.

در اين گمرك ، ترخيص كاران مسلط به امور گمركي  شركت بازرگاني ترخيص كارا جهت ارائه خدمات بازرگاني و ترخيص كالا از فرودگاه امام خميني مستقر بوده و روزانه به طور مستمر كالاهاي مختلف را ترخيص مي نمايند. به طور كلي مدت زمان رسيدن محموله از زمان بارگيري كالا در كشور مبدأ تا زمان رسيدن كالا به گمرك فرودگاه امام خميني بسيار كمتر از ساير روش هاي حمل و نقل بين المللي مي باشد. و فرايند ترخيص كالا در صورت تكميل مدارك منطبق با قوانين گمركي در كوتاه ترين زمان ممكن صورت مي پذيرد.

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='ue854' font='entypo-fontello' title='براي ترخيص كالا از گمرك فرودگاه امام خميني با ما تماس بگيريد' link='' linktarget='' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

شما مي توانيد با كارشناسان و ترخيص كاران خبره شركت خدمات بازرگاني و ترخيص كارا تماس بگيريد و از مشاوره بازرگاني ما بهره مند شويد.

تلفن تماس : 02122639579  - 02122639580

[/av_icon_box]

به شركت هاي واردات و صادرات، بازرگاني ها و صاحبان كالا پيشنهاد مي شود تا جهت تسريع روند ترخيص كالا از تخصص و تجربه ي شركت بازرگاني ترخيص كارا بهره گيرند تا در مدت زمان كم تري كالا را در اختيار داشته باشند. همچنين شركت هاي صادرات وواردات مي توانند با دريافت مشاوره بازرگاني از متخصصين اين شركت اطلاعات مناسبي به دست آورده تا بدون مواجهه با هيچ مشكلي قادر به ترخيص كالا و دريافت برگ سبز گمركي يا همان پروانه گمركي باشند. چرا كه وجود هرگونه خطا و اشتباه نه تنها روند ترخيص را كند نموده بلكه هزينه هاي جانبي براي آن ها در بر خواهد داشت.

مساحت گمرك فرودگاه امام 27 هزار و 856 متر مربع مي باشد و مي تواند در لحظه بيش از سي هزار تن كالا و محموله را پذيرش نمايد. در اين واحد گمركي انبارهاي بسيار مجهز و متنوع با قفسه بندي هاي ايمن و مدرن با ارتفاع سقف مناسب وجود دارد. همچنين اين گمرك مجهز به سردخانه اي با حجم پذيرش 66 تن با درجه حساسيت هاي مختلف مي باشد. در نتيجه صاحبان كالاهاي فاسد شدني با اطمينان و خيال آسوده مي توانند كالاي خود را وارد اين گمرك نمايند.

ميزان ترخيص كالا از گمرك فرودگاه امام خميني

بر اساس آمار به دست آمده هشت درصد كل واردات ايران در سال 1393 از طريق ترخيص از گمرك فرودگاه امام خميني صورت پذيرفته است و اين مقدار در سال 1394 به 11.5 درصد افزايش يافته است. همچنين بر اساس آمار ارائه شده از گمرك ايران در پنج ماه نخست سال 1395 حجم واردات و ترخيص كالا از گمرك فرودگاه امام از بيش از يك ميليون تن با ارزش معادل بيش از يك ميليارد دلار مي باشد.
با توجه به اين آمار و ارقام به خوبي مي توان اهميت و بزرگي اين گمرك را درك كرد و امور ترخيص فرودگاه امام را در اين گمرك به عهده ترخيص كاران ماهر شركت خدمات بازرگاني ترخيص كارا سپرد، از آنجا كه ترخيص كالاي وارداتي يك فعاليت تخصصي است بنابراين به تجربه و دانش بالايي در امور گمركي و انجام تشريفات گمركي نيازمند است. اين گمرك با توجه به مشخصات فوق يكي از چند فرودگاه برتر و بزرگ كشور است و بي شك شما به عنوان يك شركت واردات و صادرات و يا وارد كننده جهت ترخيص كالا از گمرك فرودگاه امام خميني به تجربه و دانش ترخيص كاران شركت بازرگاني ترخيص كار نياز خواهيد داشت.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۲۶:۲۸ توسط:ترخيص كارا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :